ساعت دماسنج

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
مسابقه سراسري شعر آييني «محتشم»
ويژه ايام محرم و صفر1433-1390
«حسينيه» پايگاه تخصصي مدح و مرثيه اهل بيت عليهم السلام، با توجه به نزديک شدن به ماه هاي محرم و صفر و ايام عزاي اهل بيت عليهم السلام در نظر دارد اولين مسابقه سراسري شعر آييني «محتشم» را در فضاي مجازي اينترنت برگزار نمايد. از همه شاعران عزيز آييني و متعهد دعوت به عمل مي آيد تا با ارسال اشعارشان به اين پايگاه در اين مسابقه شرکت نمايند.
معيارهاي لازم اشعار ارسالي:
ملاک هاي اوليه:
1. استناد و اتکاي به مقاتل، منابع ديني و روايي و معارف حقه ودوري از تحريف و غلو و مطالب بي اساس. 2. توجه به تعريف صحيح مرثيه و مورد نظر قرار دادن مراثي اصلي اهل بيت(ع) نظير غصب ولايت و ...در کنار مصائب ظاهري و جسمي. 3. توجه به نکات فني شعر و هنرهاي شعري. 4. بداعت و کشف هاي شعري و مضمون سازي قوي و درست.
ملاک هاي ثانويه(نهايي):
1. خيال پردازي و سرشار بودن از عاطفه و احساسات منطقي دور از افراط. 2. پرداختن به ابعاد حماسي و عرفاني وقايع و توصيف حالات و ظرايف موضوع. 3. پرهيز از بيان پيچيده شعري با توجه به سطح مخاطب عمومي جامعه در کنار مضامين عالي و والا. 4. ترويج و احياء فرهنگ عاشورايي با توجه به مسائل روز و مورد نياز جامعه. (لازم به ذکر است که اين ملاک ها با توجه به نظر کارشناسي جمعي از شاعران زبده آييني کشور و با نگاه به فرمايشات مقام معظم رهبري در اين زمينه تدوين شده است. ضمنا آثاري که حائز ملاک هاي اوليه باشند به مرحله ارزيابي نهايي وارد مي شوند.)
موضوعات:
اشعار ويژه ايام محرم و صفر
زمان :
1390/7/19الي1390/8/24
ارسال اشعار:
از طريق قسمت «ارتباط با ما» يا قسمت نظرات پايگاه حسينيه به آدرس http://www.hosenih.mihanblog.com يا از طريق ايميلmotallebi64@gmail.com لازم به ذکر است که حتما در کنار ارشعار ارسالي تان جمله «مخصوص مسابقه شعر محتشم» را درج نماييد.
داوران:
شاعران ارزشمند آييني: علي اکبر لطيفيان، علي اصغر ذاکري و... و با تشکر فراوان از زحمات شاعران عزيز يوسف رحيمي، مجيد لشکري و ياسر حوتي
جوايز: کمک هزينه سفر زيارتي کربلاي معلّي و ...
براي اطلاعات بيشتر به پايگاه حسينيه مراجعه نماييد.